skum känsla

Satt och tittade på nytt boende igår. Vi kolla på både bostadsrätt & hus, men sen när man började kolla upp det här med boendekalkyl och hur mycket man ska få betala i månaden och lånet...ojojoj. Det knep till i magen och jag började fundera - Ett lån på närmare 2.000.000 kr. Det är ju tammefan hutlöst. Det blir väl en sån här tråkig hyreslägenhet som man knappt får sätta upp en enda spik i=( Och så har man en karl som är superhändig...det är väl typiskt.
Jag och Charlie får främmande idag av mamma/mormor=) Det får nog bli badhuset med henne för att visa hur duktig charlie är. från att vara livrädd för att få vatten på sig så vill han simma,simma och åter simma ja just det så vill han åka kana också=)
Sen får inte glömmas att jag måste till närmaste atgbutik för att hämta ut biljetterna. Patrik och jag ska se Peter Johansson i Champions of rock...massa queenlåtar. Och Peter Johansson är ju helt underbar på alla sätt och vis.
Men han är mitt lilla ögongodis...mmm

Mysa med charlie vid bompa då....hej så länge



Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Madde

Usch ja, dyrt blir det när man sitter och räknar. Fast om du räknar på vad du/ni ger i hyra varje månad för en lägenhet där man, som du säger, knappt får göra någonting åt, så är det inte jätte stor skillnad. Den stora skillnaden är ju att på hyres betalar du till nån annan medan du i bostadsrätt/hus betalar till dig själv.

Postat av: therese

problemet är väl bara jobb, man vet ju aldrig när det tar slut...=/ Just nu har jag ju 90% men som sagt man vet ju aldrig. Inte roligt att vara skuldsatt om man blir av med jobbet...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback